zondag 6 april 2014

'Bebaarde vrouw' emotioneel door warm Hollands welkom

© bruno.


Conchita Wurst, de Oostenrijkse inzending voor het Eurovisie Songfestival, is overdonderd door de acceptatie die ze krijgt tijdens haar bezoek aan Nederland. Wurst is travestiet en is een opvallende verschijning als een bebaarde vrouw.

'Ik ben overdonderd en emotioneel door het warme welkom dat ik krijg in jullie land', liet Wurst vanavond weten in het lifestyleprogramma van Carlo Boszhard en Irene Moors Life 4 You.

De Oostenrijkse zanger trad gisteren op tijdens Eurovision in Concert in de Melkweg. Achter de schermen pinkte hij daar een traantje weg.

Tolerantie
De 25-jarige Wurst is geboren als Thomas Neuwirth maar ziet zichzelf als vrouw zodra hij op de bühne staat.

Wurst had naar eigen zeggen een moeilijke pubertijd als homo. De zanger wil als bebaarde man een voorbeeld van tolerantie zijn. 'Ik ben geen godin van de tolerantie, maar dit is mijn waarheid. Ik heb de kans van deelname aan het Songfestival gepakt om mensen aan het denken te zetten.'

Potentie om te winnen
Op de vraag wat de Oostenrijkse inzending, die het Songfestival wil winnen met 'Rise Like a Phoenix', vindt van Waylon en Ilse DeLange als de Common Linnets reageert hij beleefd. 'Het is een intiem liedje en ze zien er mooi uit samen. Ik denk dat elk liedje de potentie heeft om te winnen.'

De Armeense zanger en comedian Aram MP3 werd gisteren in de Melkweg uitgefloten door het publiek nadat hij Wurst in in de media had beledigd. Hij heeft inmiddels zijn excuus aangeboden aan de zanger.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten