donderdag 10 april 2014

Geen vlucht voor vrouw met spraakgebrek

Een Amerikaanse mocht het vliegtuig niet in omdat ze haar naam niet kon uitspreken. Dat beweert haar zus. Een woordvoerder van het Amerikaanse Bureau voor Transportveiligheid betreurt het voorval.

Sherry Wright kon haar oren niet geloven. Ze begeleidde haar zus Heidi op de internationale luchthaven van Los Angeles (LAX). Heidi verloor door een hartaanval haar spraak en zit in een rolstoel. De Amerikaanse kan ook niet meer schrijven.

Volgens Sherry begonnen de problemen toen een beamte van het Amerikaanse Bureau voor Transportveiligheid (TSA) het rijbewijs van Heidi vroeg. Dat was niet meer geldig waarop de man onbeleefd werd. 'Ik toonde nog haar identiteitskaart en andere geldige documenten maar het mocht niet baten', zegt Sherry aan CNN. 'Mijn zus zou en moest haar naam uitspreken. Ik kon mijn oren niet geloven. Hij beleef aandringen en ik barstte in tranen uit. Dat kan je toch niet maken.' Heidi mocht het vliegtuig niet op.

Nico Melendez, woordvoerder van het Amerikaanse Bureau voor Transportveiligheid, betreurt het incident. 'Het kon op een andere manier opgelost worden door het TSA en dan zou ook de familie op een andere wijze gehandeld hebben. Ik hoop dat de familie in de toekomst niet meer met het probleem geconfronteerd zal worden. Dat zal ook niet meer gebeuren nu ze precies weten wat ze moet doen.'

Voor Heidi zat er maar een ding op: een 8 uur lange busrit naar Phoenix. Ze heeft intussen een klacht ingediend tegen het Departement Binnenlandse Veiligheid (US Homeland Security).




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten