donderdag 26 juni 2014

Zwaar verbrand model: 'Ik ben de gelukkigste vrouw op aarde'

Links: de cover. Rechts: Turia met haar vriend Michael Hoskin © Women's Weekly.



Op de cover van het Australische tijdschrift Women's Weekly prijkt deze maand een opmerkelijk model, namelijk de zwaar verbrande Turia Pitt. Ze straalt, ondanks het onheil dat haar is overkomen.


In 2011 werd het voormalig model en presentatrice tijdens een marathon in West-Australië ingesloten door vlammen in een kloof. 64 procent van haar lichaam raakte zwaar verbrand. Ze verloor ook de vingers van haar rechterhand. Maar ze overleefde de brand en een lange revalidatie volgde.

Pitt bleef niet bij de pakken zitten en trad naar buiten met haar verwondingen. Met nu als hoogtepunt de cover van Women's Weekly. 'Het is een enorme eer voor me', meent ze.

'We zijn zoveel meer dan alleen maar een lichaam. Ik mocht niet toelaten dat dit ongeluk de rest van mijn leven zou bepalen. We leven maar één keer. Je kan in een hoekje zitten kniezen of naar buiten treden en vechten. Ik voel me nu de gelukkigste vrouw op aarde.'

Op social media is de cover zeer enthousiast onthaald.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten