woensdag 15 juli 2015

Bijzondere beelden storm Grand Canyon vastgelegd

Er doen sinds kort enkele prachtige beelden van een storm boven de Grand Canyon de ronde op internet. Evan Halleck, een fotograaf uit Los Angeles, kon de ongelooflijke foto's maken toen hij tijdens een reisje naar Arizona letterlijk de 'bui zag hangen' en besloot het natuurfenomeen van wel héél dichtbij te gaan bekijken.

De 24-jarige zette zo op 2 juli zijn camera klaar om donder en bliksem vast te leggen. ,,Ik was héél dicht bij de storm'', zo vertelde hij aan de Huffington Post. ,,Misschien een beetje te dicht''.

Uiteindelijk zou hij gedurende twee uur elke vijf seconden een foto nemen en tijdens de laatste 20 minuten elke seconde eentje. Het leverde hem meer dan 1.000 beelden op en gaf hem voldoende materiaal voor een indrukwekkende timelapse. ,,Ik was doodsbang, maar ik wilde altijd al een fantastische stormfoto maken zoals je die op internet ziet'', klinkt het.

En toen hij achteraf zijn foto's bekeek, sprong bovenstaand exemplaar er meteen uit. ,,Ik schreeuwde het uit van vreugde toen ik dat beeld zag. Ik wist dat het de beste foto was die ik ooit genomen had''.

Meer foto's van Halleck vind je op zijn websiteFacebook en Instagram.






Bron: foto's

Geen opmerkingen:

Een reactie posten