dinsdag 17 november 2015

Franse journalist schrijft indringende brief aan terroristen na moord op zijn vrouw

De Franse journalist Antoine Leiris. © AL .


,,Vrijdagavond stalen jullie het leven van mijn grote liefde, de moeder van mijn zoon. Toch zal ik jullie niet haten. Ik weet niet wie jullie zijn en ik wil het ook niet weten. Jullie zijn dode zielen.'' De Franse journalist Antoine Leiris schreef een hartverscheurende brief aan de terroristen die zijn vrouw in koelen bloede vermoordden in het Bataclan Theater. Hij blijft achter met zijn zeventien maanden oude zoon Melvin en is vastbesloten het leven weer op te pakken.

De journalist van France Bleuverklaart dat hij en Melvin nooit in angst zullen leven voor terroristen. Dat plezier gunt hij ze niet. ,,De God voor wie jullie zo blindelings moorden, heeft ook ons gemaakt. Elke kogel in het lichaam van mijn vrouw is ook een wond in zijn hart'', zo houdt Leiris de terroristen voor.

Wantrouwen
Hij benadrukt niet te vervallen in haat en verbittering, 'ook al zouden jullie dat willen'. ,,Haat zou mij net als jullie maken. Jullie willen dat ik bang word, andere mensen ga wantrouwen en mijn vrijheid opgeef. Helaas, jullie verliezen.''

In zijn brief beschrijft de journalist het moment dat hij levenloze lichaam van zijn vrouw onder ogen krijgt. ,,Ik zag haar vanochtend. Eindelijk, na dagen en nachten wachten. Ze was nog net zo mooi als toen ze op vrijdagavond wegging. Net zo mooi als toen ik twaalf jaar geleden verliefd op haar werd. Natuurlijk, ik ben verscheurd van verdriet. Die overwinning krijgen jullie, maar het zal van korte duur zijn. Ik weet dat ze elke dag bij ons is en dat we elkaar weer terugvinden in het paradijs waar jullie nooit zullen komen.''

Legers
Leiris moet zijn leven weer oppakken met zijn zoontje Melvin. ,,We zijn nog maar met z'n tweeën, maar we zijn sterker dan alle legers in de wereld. In elk geval, ga ik nu geen tijd meer aan jullie besteden. Ik ga terug naar Melvin, die nu wakker wordt van zijn middagdutje. Hij is pas 17 maanden. Net als elke dag zal hij eten en spelen. Elke dag van zijn leven zal hij gelukkig zijn en leven in vrijheid. Zijn haat krijgen jullie ook niet.''




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten