vrijdag 11 januari 2013

Ontslag na heldendaad

Je kunt maar beter geen held zijn, ontdekte Margriet van den Heuvel (22). Zij rende laatst een brandend huis in om te zien of de bewoners thuis waren, maar dit leverde haar ademhalingsproblemen én haar ontslag bij McDonald's in Barendrecht op.

Margriet moest zich zo vaak ziek melden bij de hamburgergigant dat haar halfjaarcontract niet wordt verlengd. 'Ik had niet verwacht dat zo'n groot succesvol bedrijf het personeel zo slecht behandelt als het ziek wordt. Er kon nog niet eens beterschap vanaf,' foetert de kassabediende tegen het AD/Rotterdams Dagblad.

Zij was begin december aan het klussen in haar nieuwe flatwoning in Papendrecht toen er brand bij de buren uitbrak. Een pannetje met vet spuwde vuur en zette het huis vol rook. 'Mijn vader en ik hebben een ruitje van de deur ingeslagen en zijn naar binnen gegaan. Terwijl hij het gas uitdraaide, ben ik gaan zoeken naar de buren die ik nog nooit ontmoet had, maar er was niemand.'

Benauwd
Margriet ademt veel rook in waar ze nu, een maand later, nog steeds last van heeft. 'Ik heb het soms zo benauwd dat ik niet durf te slapen.' Van de dokter kreeg ze prednison en puffers. De longarts doet nader onderzoek. 'Ik werd van de medicijnen zo suf dat ik niet kon werken,' vertelt ze. Een dag na haar ziekmelding, stuurt McDonald's de ontslagbrief. Naar eigen zeggen maakt de Mac een grote fout. Hamburgers bakt ze razendsnel bruin.

Privacy
McDonald's bevestigt dat het contract stopt, maar wil vanwege privacy van haar personeel niet reageren. Margriet zit nu werkloos thuis. Maar niet voor lang, hoopt ze. 'Ik kan niet stilzitten. Ik wil werken.' Bij de McDonald's zet ze geen voet meer over de drempel.

Bron

1 opmerking:

  1. Goedenavond. Hier de buurman van de bewuste dame. Ik buurman geblust. Samen met haar moeder en vader deur ingetrapt. Zij daarna 5 sec door huis gelopen om te sjekke voor aanwezige. Daarna heeft ze niets gedaan terwijl de brand door buurman(ik) is geblust. Ik nog gevraagd naar toestand van meisje maar haar eigen moeder gaf toen al luchtweg problemen aan door haar roken! Blusdeken was mijn dekbed overtrek die ik erover gooide en brandende pan naar buiten gedragen terwijl meisje nog steeds stond te hoesten. Ze heeft zelfde leugen verhaal aan Woonkracht 10(verhuurder verteld). Liegen is geen heldendaad!!!!!!!

    Afzender Arjan. Overbuurman die samen met haar moeder en vader de brand echt heeft geblust!

    BeantwoordenVerwijderen