donderdag 3 juli 2014

Daad van liefdadigheid verovert het internet

Een oudere vrouw uit de Amerikaanse staat South Dakota komt tussenbeide wanneer een jonge moeder drie dozen pampers opzij legt omdat ze te duur zijn. De 73-jarige barmhartige Samaritaan besluit de pampers voor haar rekening te nemen. De gulle daad werd gefilmd, kwam online en verovert nu het internet.

Carol Flynn had zondag net haar aankopen betaald en stond op het punt de winkel te verlaten, toen ze hoorde hoe een jonge vrouw naast haar vroeg om de prijs van vier dozen pampers te verlagen naar die van een concurrerende winkel. De cassière kon dit naar verluidt slechts voor één doos doen, en dus zette de Katie Kanefke de drie andere dozen aan de kant.

'God bless you'
Op dat moment verschijnt Flynn ten tonele en haalt haar betaalkaart tevoorschijn om de 120 dollar te betalen. 'Je kan het geld later toch niet meenemen', vertelde de vrouw tegenover nieuwswebsite Argus Leader. 'Ik denk dat we zulke dingen allemaal wat meer zouden moeten doen.'

Voor Kanefke is de onverwachte goede daad iets dat ze nooit zal vergeten. Samen met haar man zorgt ze voor hun vier maanden oude zoontje Marcus, maar het gezin leeft van één inkomen en houdt zich dus aan een strikt budget. 'Ik kon het niet geloven. Ik was in shock en ik bleef maar dank u zeggen en 'God bless you'', aldus de huisvrouw.

Viraal op Facebook
Kanefke is echter niet de enige die aangedaan was door Flynns vrijgevigheid. Trouwfotograaf Jason Yoshino, die het incident toevallig filmde, plaatste de beelden op Facebook om anderen te inspireren.

'Mijn vrouw en ik waren erg onder de indruk. Je hoort wel eens dat dit gebeurt, maar je ziet het bijna nooit zelf', zo klonk het. Het filmpje werd sindsdien al bijna 8.000 keer gedeeld en kreeg meer dan 30.000 'vind-ik-leuks'.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten