vrijdag 4 juli 2014

Nederlandse geeft muzikaal antwoord op Mexicaans lied


’Hebben je ouders je niet geleerd dat zo praten onbeschoft is?’

Karlijn Rietkerk met haar ukulele © YouTube.



Karlijn Rietkerk uit het Drentse Vries heeft op gepaste wijze gereageerd op het anti-Nederland liedje dat deze week verschijn. In dat filmpje geeft een 15-jarig Mexicaans meisje af op Nederlandersvanwege de verloren wedstrijd van vorig weekend. Karlijn, artiestennaam Curly, maakte haar eigen versie. 'Het begon als een grapje, maar nu explodeert het echt,' vertelt ze aan het AD.


Waar het Mexicaanse meisje nog zingt over 'Hollandse klootzakken', vraagt Carlijn zich in haar liedje af waarom een meisje van 15 zulke woorden gebruikt en of haar ouders haar niet hebben geleerd dat het onbeschoft is? Verder zingt ze over het Mexicaanse meisje, dat ze een slechte verliezer is. En ondanks dat Mexico aardig heeft gespeeld, ze hun spullen kunnen pakken.

Karlijn kwam op het idee toen ze aan het ontbijt zag en het filmpje van haar Mexicaanse tegenspeler bekeek. 'Eigenlijk zou ik een liedje terug moeten schrijven. Ik heb tenslotte ook een ukelele,' zei ze tegen haar vriend. Een klein halfuur later was het lied af.

Niet bij te houden
Inmiddels stromen de positieve reacties aan de lopende band binnen. 'Ik krijg zoveel leuke reacties en zoveel vriendschapsverzoeken op Facebook dat ik het echt niet meer bij kan houden. Ik wil graag reageren, maar dat is geen doen,' vertelt de 20-jarige zangeres.

Mocht Oranje morgen doorstoten naar de halve finale, hoeven volgers van Karlijn geen nieuw lied te verwachten: 'Het is begonnen als een geintje. En om nu twee keer hetzelfde geintje te maken, vind ik niet zo leuk.'






Bron
Lees ook: Mexicaans WK-meisje biedt excuses aan voor anti-Oranjehit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten