woensdag 2 juli 2014

Robben waarschuwt: 'Costa Rica heeft indrukwekkende prestatie neergezet'


© anp.



Oranje moet op zijn best zijn om zaterdag van Costa Rica te winnen in de kwartfinale van het WK. Dat zegt Arjen Robben in een interview op de FIFA-site.

'Ik vind dat ze een sterk team hebben. We moeten gefocust blijven', aldus de vicecaptain van het Nederlands elftal. 'Costa Rica heeft in een zeer lastige poule, met Italië, Engeland en Uruguay, al bewezen dat het over een goede ploeg beschikt. Ze hebben een indrukwekkende prestatie neergezet en we zullen ons tot in de puntjes voor moeten bereiden om ze te verslaan.'

Robben geeft nogmaals aan dat hij bijzonder lekker in zijn vel zit. 'Ik voel me heel sterk en fit. Dat laatste is erg belangrijk, omdat ik dan al mijn energie op het veld kwijt kan. Ik heb hier veel plezier en geniet enorm.'

Dat Oranje nog steeds meedoet om de wereldtitel is volgens de aanvaller onder meer te danken aan de uitstekende teamgeest en de 'fantastische' bondscoach. 'We zijn op een missie met het team. We zijn hier niet om van het weer of de stranden van Rio te genieten. We zijn hier om wedstrijden te winnen en zover mogelijk in het toernooi te komen. We mogen trots op wat we nu al hebben bereikt.'




Bron
Lees ook: 'Nederlandse fans, pas op in Salvador'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten