dinsdag 17 februari 2015

Gynaecoloog levert nepfoto's aan zwangere vrouwen

Foto ter illustratie. © getty.


Een gynaecoloog in het zuidwesten van Australië beweert niet schuldig te zijn voor het leveren van nep echo's aan zwangere vrouwen. Meer dan honderd vrouwen zeggen de echo's te hebben ontvangen van gynaecoloog Rawinia Hayes, eigenaresse van de zaak Amazing 4D Imaging. Inmiddels zijn er meer dan 75 klachten binnengekomen over de wanpraktijken van Hayes.
-4D-Imaging

Bij negen zaken wordt de eigenaresse beschuldigd van het niet leveren van echo's van hun ongeboren kind, waar de vrouwen in eerste instantie voor betaalde. De vrouw stuurde in plaats daarvan oude echo's van andere baby's op naar aanstaande moeders.

Volgens Hayes zijn de beschuldigingen vals. ,,Mijn werk is legaal en professioneel'', vertelt de eigenaresse aan Bunburry Mail.

Google Afbeeldingen
Eén van de gedupeerden is de zwangere Catherine Osment. Zij betaalde vorige maand voor foto's en een dvd van haar ongeboren kind. Toen ze de beelden ontving, was het voor haar meteen duidelijk dat het beeldmateriaal niet echt was. ,,Het maakt mij ziek'', vertelt Osment aan de Australische krant.

De vrouw speurde het internet af en vond uiteindelijk exact dezelfde foto's op Google Afbeeldingen. De aanstaande moeder bracht de foto's naar een fotowinkel, waar snel duidelijk werd dat de foto's niet afgelopen maand, maar vorige herfst waren geprint, drie maanden voordat zij daadwerkelijk een echo deed.

Catherines man was van plan de echo op zijn borst te tatoeëren. Die afspraak heeft hij inmiddels geannuleerd.

Tweeling
Ook aanstaande moeder Jacinta Langford kreeg sterk het vermoeden dat de echofoto's van haar tweeling van Google Afbeeldingen kwamen. ,,Ik ben boos en verdrietig omdat ik de foto's met al mijn vrienden en familie gedeeld heb. Nu weet ik niet of het daadwerkelijk mijn kinderen zijn, die op de echo te zien zijn'', zegt Jacinta Langford aan Bunburry Mail.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten