vrijdag 20 februari 2015

Man scheldt baas voor sollicitatie uit in metro

De sollicitant kon de baan op zijn buik schrijven. © epa.


Karma is a bitch, daar kan Matt Buckland over meepraten. De man werd de huid volgescholden omdat hij bij het uitstappen van de Londense metro in de weg stond. Enkele uren later kwam diezelfde persoon bij hem solliciteren...

Buckland was maandagochtend op weg naar zijn werk tijdens de spits. ,,Ik ging opzij om een vrouw te laten passeren, maar op die manier blokkeerde ik even de kerel die achter mij stond. Hij dacht waarschijnlijk dat ik dat met opzet deed en begon te duwen", vertelt hij aan de BBC.

,,Ik legde hem uit dat ik ook moest afstappen, maar daar nam hij geen vrede. Hij wurmde zich voor mij en gaf me nog fijntjes mee dat ik moest oprotten."

Amusant
Niet veel later ontmoetten de twee elkaar weer op het kantoor van Buckland. Tijdens de sollicitatie had de werkzoekende niet meteen door wie er tegenover hem zat, dus stuurde Buckland het gesprek zachtjes in de richting van het openbaar vervoer.

En jawel, uiteindelijk viel het kwartje. De sollicitant verontschuldigde zich met het schaamrood op de kaken.

De tweet die Matt over het amusante tafereel de wereld instuurde, werd inmiddels al 17.000 keer gedeeld.

Klik
De sollicitant kreeg de baan overigens niet. ,,Hij bleek niet geschikt, maar dat had niets te maken met onze eerdere ontmoeting", benadrukt Buckland. ,,Er moet een klik zijn en die was er niet. Naar het einde van het gesprek toe konden we er wel allebei om lachen. Hopelijk zal hij zich in de toekomst beter gedragen, je weet immers nooit wie je ooit nog eens van dienst kan zijn."

Buckland krijgt echter ook zelf kritiek omdat hij de kerel op sociale media zo te kijk zet. ,,Ach, dat valt nog mee. Ik geef zijn naam toch niet prijs? Hij heeft me zelfs toevertrouwd dat hij kan leven met de media-aandacht. Natuurlijk wil hij zelf geen interviews geven."




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten