zondag 2 augustus 2015

Eigenaar verbaasd na verzonnen overval door personeel

© anp.


De 60-jarige bakkersknecht uit Terheijden die vrijdagavond het slachtoffer zou zijn geworden van een overval, heeft het misdrijf zeer waarschijnlijk verzonnen. Dat bevestigt eigenaar Ron Goeijers (57) na het bekijken van de bewakingsbeelden. De officier van justitie gaat zich over de zaak buigen en onderzoekt of de medewerker strafrechtelijk vervolgd moet worden, meldt de eigenaar.

De bakkerij zou vrijdagavond door twee mannen zijn overvallen. Ze eisten geld van de man maar die gaf aan dat hij alleen maar 2,70 euro in zijn portemonnee had. De medewerker, een 60-jarige man uit Terheijden, pakte een ijzeren staaf en sloeg naar de overvallers.

Volgens de verklaring van de medewerker gingen de daders er met zijn kleingeld vandoor. Dat klopt zeer waarschijnlijk niet, zo blijkt uit bewakingsbeelden. ,,De politie is vanochtend bij mij langsgeweest. We hebben samen de beelden bekeken, maar er is gewoon niets gebeurd", legt de eigenaar uit.

De Echte Bakker is in het verleden meerdere keren overvallen geweest. Zo ook twee maanden geleden, de betreffende medewerker stond toen ook achter de kassa. Sindsdien is het pand voorzien van camerabewaking. ,,Ik wil niet zeggen of die overvallen nu ook verzonnen zijn, maar het is inderdaad erg merkwaardig", erkent de bakker.

'Nog erger dan een overval'
Waarom de medewerker een overval zou verzinnen, weet de eigenaar niet. ,,Wat zou hij hiermee willen? Ik vind dit eerlijk gezegd nog erger dan een overval. Dat iemand glashard staat te liegen is heel vreemd. Ik vraag me af waarom hij zoiets zou faken, het is verder een verschrikkelijk goede werknemer."

Zolang het onderzoek nog loopt, blijft de werknemer in dienst bij De Echte Bakker. ,,We zijn een hechte club en ik krijg niet zomaar vervanging gevonden in de vakantieperiode. Ik baal enorm van deze situatie, maar het is niet anders."

De werknemer, wiens naam bekend is bij deze krant, blijft stug volhouden dat hij vrijdagavond is overvallen. Het team dat de overval onderzocht heeft het slachtoffer verhoord als verdachte van het doen van valse aangifte. ,,Hij ontkent dat de aangifte vals is. Het onderzoek wordt voortgezet", aldus de politie.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten