zaterdag 8 augustus 2015

Lena (26) werd bijna blind na 28 blikjes Red Bull per dag

© Facebook.


Overdaad schaadt, dat weet de Ierse Lena Lupari (26) inmiddels als geen ander. De werkloze moeder uit Newtownabbey werd langzaam maar zeker blind nadat ze dagelijks 28 (!) blikjes van het mierzoete energiedrankje Red Bull dronk. De kilo's vlogen er zodanig snel aan bij de jonge moeder dat haar hersenen opgezwollen raakten.

Lupari besefte niet wat voor schade ze aan het aanrichten was, tot ze in juni plots in elkaar zakte. De artsen stelden vast dat ze aan idiopathische intracraniële hypertensie (verhoogde druk op de hersenen, red.) leed: een rechtstreeks gevolg van haar overgewicht. Uiteindelijk moest ze bijna een week in het ziekenhuis blijven om weer een beetje bij te komen. ,,Ik kon mijn hoofd niet meer optillen en was nagenoeg blind''.

De vrouw besteedde jaarlijks 8.500 euro - oftewel een kwart van haar totale uitkering- aan haar favoriete energiedrankje. ,,Ja, ik was totaal verslaafd'', vertelt ze aan de DailyMail. ,,Naast de 28 blikjes Red Bull - zo'n 7 liter per dag - at ik nog maar één maaltijd, 's nachts. En meestal was het dan nog fastfood. Een van mijn drie kinderen heeft speciale zorg nodig, ik had de tijd niet om iets anders klaar te maken. Vijf jaar lang had ik last van migraine, maar dat loste ik op met pijnstillers. Mijn zicht ging zwaar achteruit, ik kon mijn hoofd niet meer van bed tillen en zo ben ik uiteindelijk in het ziekenhuis beland''.

Afvallen
Lena heeft van de artsen die haar bijstaan de opdracht gekregen zo snel mogelijk 45 kilo af te vallen. Sinds haar ziekenhuisopname op 18 juni dit jaar heeft ze geen blikje meer aangeraakt. Op die manier is ze al zo'n 12 kilo kwijtgeraakt. Een begin, maar ze is er dus nog lang niet.

,,Een maagband is niets voor mij", benadrukt de vrouw. ,,Eigenlijk zou ik hulp moeten krijgen van de Nationale Gezondheidsdienst, zodat ik geen medische behandeling hoef te ondergaan. Ik denk dan aan een bootcamp of zo. Hoe dan ook moet er tussen mijn oren iets veranderen''.

Haar blindheid is inmiddels grotendeels voorbij. ,,Ik kan weer zien'', vertelt ze opgetogen. En energiedrankjes komen er, hoe lekker Lena die ook vindt, nooit meer in.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten