zondag 2 augustus 2015

Meisje (5) redt moeder en broertje bij auto-crash

Angela kan het ongeluk nog navertellen dankzij het kordate optreden van haar dochter (r). © go fund me.


Een 5-jarig meisje wordt als een held onthaald in Brits-Columbia, Canada. Lexi klauterde na een zwaar verkeersongeval uit de auto om hulp te zoeken voor haar gewonde moeder en broertje, melden Britse media.

In juni viel Angela Shymanski flauw achter het stuur nabij Prince George. Haar auto raakte van de weg, slingerde van een dam en botste ongeveer veertig meter lager tegen een boom, waar niemand het gecrashte voertuig nog kon zien. Dochter Lexi raakte lichtgewond door de klap. Haar moeder was buiten bewustzijn, broertje Peter had een hoofdwond.

Volgens Britse media maakte de kleuter na de botsing de riempjes van haar autostoel los en klauterde ze uit het wrak. Daarna beklom ze blootvoets de dam op zoek naar hulp. De eerste automobilist die ze tegenkwam, was een paramedicus, die wist dat hij de gewonde moeder beter niet kon verplaatsen.

Touwen
Volgens de chauffeur hadden de hulpdiensten touwen nodig om tot bij de SUV te komen en is het dus opmerkelijk dat Lexi op eigen houtje de weg kon bereiken.

Moeder, dochter en zoon werden per helikopter naar het ziekenhuis gebracht. Daar werden twee breuken vastgesteld aan Angela's rug. Ze liep nog andere breuken op door de reanimatie. De tien weken oude baby had hersenletsel.
© Go Fund me.

Na bijna drie weken is de moeder uit het ziekenhuis ontslagen. Ze herstelt thuis verder van haar verwondingen. Om de ziekenhuisfacturen te kunnen betalen is het gezin Shymanski via Go Fund Me een geldinzamelactie gestart. De teller staat intussen op ruim 13.500 dollar.

Hoogstwaarschijnlijk zullen Angela en Peter volledig genezen, met dank aan Lexi. ,,Zonder haar was ik nu misschien verlamd of waren mijn zoon en ik er niet meer", aldus de Canadese.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten