dinsdag 14 februari 2012

Oma redt kleindochter na elektrocutie in bad

De kleine Lea (4) uit het Duitse Magdeburg leeft nog dankzij de alerte ingreep van haar oma. Toen ze samen met haar broertje op bezoek bij haar jarige grootmoeder in bad zat en haar moeder even wegging, liep het grondig mis.
Het meisje trok een haardroger in het bad en werd geëlektrocuteerd. Lea bleef levenloos liggen. Ze ademde niet meer en had ook geen polsslag meer. Met de hulp van een brandweerman aan de andere kant van de lijn paste de grootmoeder succesvol hartmassage toe en zo werd haar kleindochtertje gered. Dat meldt Bild.

Noodlot
Moeder Sabine ging afgelopen weekend met haar kinderen Paul (1) en Lea (4) op bezoek bij hun grootmoeder, die haar 51ste verjaardag vierde. De twee kindjes zaten in bad wanneer de moeder heel even de badkamer verliet. Juist dan sloeg het noodlot toe. Enkele seconden later sleurde het vierjarige meisje een haardroger vanop een wasmachine in het bad. Een nachtmerrie voor elke ouder.







De oma vertelt wat er dan gebeurde. 'Plots hoorde ik luid geschreeuw. Ik rende meteen de badkamer in en zag dat Lea bewegingsloos en met opengesperde ogen in het bad lag. Ik voelde geen polsslag meer het kind ademde ook niet meer. Ik wist absoluut niet hoe ik mijn kleindochter moest reanimeren.'

'Lea leeft!'
De grootvader belde meteen naar de hulpdiensten en via de luidspreker van de telefoon kon een brandweerman instructies geven. 'Hij zei met het volgende', vervolgt de oma: 'Doe de hartmassage zeker correct met twee handen en druk de borst zo'n vier centimeter in.'

Tien minuten later kwam de ambulance aan en sloot het meisje aan op de hartmonitor. De oma was heel blij dat deze uitsloeg en riep tegen haar dochter: 'Dat is haar hartslag, Lea leeft!' Alles liep dus goed af en als bij wonder bleef ook Lea's broertje Paul ongedeerd.
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten