woensdag 28 maart 2012

'Gewoon rustig wachten op witte rook bij Catshuis'

De onderhandelingen in het Catshuis tussen VVD, CDA en gedoogpartner PVV verkeren in een moeilijke fase. Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst vandaag bekendgemaakt. De oppositie reageert verdeeld op het nieuws.

Zo zegt Kees van der Staaij, fractievoorzitter SGP, geen oordeel te hebben over de boodschap van de RVD. 'Het zou gokken zijn, speculeren. Daar ben ik niet zo goed in. Ik weet niet wat er aan de hand is, daar ga ik ook niet over. Ik maak me nergens zorgen over. Het is prachtig weer, ik heb net een mooi debat gehad. Voor nu is het gewoon rustig afwachten tot er witte rook is bij het Catshuis.'

Zijn collega Jolande Sap, fractievoorzitter GroenLinks, noemt het echter goed nieuws als de onderhandelingen zijn vastgelopen. 'Dat zou nieuwe verkiezingen betekenen. In het belang van Nederland kunnen we beter doorgaan met een tijdelijk demissionair kabinet, dan een wankel kabinet dat slechte maatregelen neemt. We hebben verkiezingen nodig om te komen tot een coalitie die wel wil hervormen.'

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten