maandag 26 maart 2012

Susanne trouwt met kok om dikste vrouw ter wereld te worden

Susanne Eman heeft zich nog één doel gesteld in het leven: de dikste vrouw ter wereld worden. Momenteel weegt de 33-jarige Amerikaanse iets minder dan 350 kilogram, maar binnen acht jaar wil ze zeker de kaap van... 730 kilo ronden. Om die missie tot een goed einde te brengen, gaat ze in het huwelijksbootje stappen met fervente hobbykok Parker Clark.

Het paar leerde elkaar vorig jaar via internet kennen. Na heel wat mailverkeer trok Parker naar Casa Grande (Arizona) om bij haar en haar zonen Brendin (13) en Gabriel (17) in te trekken. "We zijn een 'match made in heaven'", weet de (uiteraard) werkloze Susanne. "Ik hou van eten en Parker is verzot op koken. Hij heeft er geen probleem mee dat ik de dikste vrouw ter wereld wil worden. Hij bewondert al dat vet en ziet hoe gelukkig ik ben als ik mag eten. Zijn kookkunsten maakten zeker en vast deel uit van de verleiding. Hoe kan ik weerstaan aan een man met zoveel talent in de keuken? Zijn spaghetti bolognese zou ik de hele dag door kunnen eten. Parker neemt ook de meeste taken in het huishouden op zich, hij moedigt me aan om te gaan wandelen, gaat met me zwemmen en helpt me met alles waar ik problemen mee heb."

"Ook gezonde dingen"
Parker past zo in het rijtje 'voeders', waar Jambers ooit nog een reportage over maakte. Bergen spek, frietjes, toast en roereieren maakt hij voor haar klaar. "Ik steun haar omdat het haar gelukkig maakt en ik hou van brede dames", klinkt het uit zijn mond. "Natuurlijk maak ik me zorgen om haar gezondheid, maar ik let er ook op dat ze gezonde dingen eet zoals sla. En daarnaast laat ik haar wat sporten. Sinds we elkaar leerden kennen, is ze beginnen zwemmen. Dat doen we beiden graag. Ik weet dat ze die droom van haar echt wil bereiken. Vorig jaar zei de dokter nog dat ze medisch in orde was, maar steunen doet hij haar natuurlijk niet. In zijn ogen is ze met haar leven aan het spelen. Maar zolang het mag van de dokters ga ook ik ervoor. Hoe ze er ook uitziet, ik zou Susanne altijd graag gezien hebben. Maar als ze heel slank was, zou ik haar niet eens opgemerkt hebben. Ik vind daar niets aantrekkelijks aan, geef mij maar wat rondingen."







"Diep verlangen"
Verdikken is echter geen lachertje. Susanne had gehoopt dat ze tegen het eind van 2011 zeker twintig kilogram extra zou gewogen hebben. "Het gaat niet zo makkelijk omdat ik ondanks alles zo gezond en actief mogelijk wil blijven", gaat de stevig uit de kluiten gewassen moeder verder. "Zoetjesaan ben ik steeds meer gaan eten. Je kan het nog best vergelijking met een training voor atleten. In plaats van fitter te worden, maak ik mezelf echter dikker."

"Of ik ooit twijfelde aan de uitvoering van mijn plan? Nee, geen moment. Dit is een diep verlangen van mij en ik voel ook dat ik het kan waarmaken zonder dat ik mijn gezondheid in gevaar breng. Ik maak me dus ook geen zorgen over mijn jongens."

"Doel: nooit aan bed gekluisterd zitten"
Susanne maakt met Parker nog wel uitstapjes naar het park, maar uiteraard heeft ze daar haar rolstoel voor nodig. "Ik voel dat mijn mobiliteit achteruit gaat, maar ik wist dat dat zou gebeuren. Ik raak sneller buiten adem en Parker moet me steeds meer vooruit duwen. Het is echter mijn doel om nooit aan het bed gekluisterd te zitten. Zolang Parker me mee naar buiten neemt, weet ik dat ik nog kan bewegen."

Om het wereldrecord te breken, moet Susanne ene Carol Ann Yager van de troon stoten. Zij stierf in 1994 nadat haar obesitas voor onherstelbare nierproblemen zorgde. Zich neerleggen bij haar lot doet de Amerikaanse echter nog niet. "Ik wil het taboe breken dat dik zijn sowieso slecht is. En ik heb er de liefde door gevonden, dus daar is ook niets mis mee."

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten