zaterdag 23 februari 2013

Dakloze geeft diamanten ring terug die hij per ongeluk kreeg

Eerlijkheid duurt het langst, zo moet de dakloze Billy Ray Harris uit Kansas City gedacht hebben toen een vrouw per vergissing een diamanten ring ijn zijn bedelbekertje gooide. Want hoewel hij had kunnen zwijgen, gaf hij de ring meteen terug. Toch is hij daar niet slechter van geworden, want hij wordt nu overstelpt met wereldwijde gelddonaties uit respect. Binnen de week werd bij een inzamelactie op het internet 88.000 dollar (67.000 euro) verzameld, zo meldt CNN.

Volgens de nieuwszender blijft de man, die onder een brug woont, bescheiden. "Ik zou willen zeggen, maar ik geloof het niet, dat ik het verdien", luidde zijn commentaar op de geldstroom. "Hoever is het met de wereld gekomen, als je nu ziet wat er gebeurt, enkel maar omdat een persoon iets teruggeeft wat niet van hem is? "

Sarah Darling ziet dat anders. Volgens CNN was haar dure diamanten ring haar uiterst dierbaar en droeg ze hem bijna altijd. Onlangs haalde ze hem wegens een huidprobleem van haar vinger en stak hem in haar portemonnee. Niet veel later ledigde ze de volledige inhoud in de papieren beker, die Harris opstak naar voorbijgangers in Kansas City.

Pas een dag later realiseerde de Amerikaanse zich dat de ring weg was. Ze ging terug naar de plaats waar ze Harris het laatst had gezien, maar vond hem niet. De dag daarna trof Darling hem wel aan en vroeg: "Ik weet niet of je me nog herinnert, maar ik heb je iets gegeven dat me erg dierbaar is". Harris antwoordde: "Was het een ring? Ja ik heb hem. Ik heb hem voor u bewaard".

De vrouw was zo gelukkig dat ze samen met haar man online een inzamelactie opstartte. Wereldwijd kwamen giften binnen voor Harris, in slechts een week meer dan 3.200 schenkingen. En daarbij zal het niet blijven, want er wordt 90 dagen lang geld ingezameld dat uiteindelijk aan Harris zal geschonken worden.

Bron
Lees ook: Geld stroomt binnen voor eerlijke zwerver

Geen opmerkingen:

Een reactie posten