maandag 27 januari 2014

Man komt na drie maanden vakantie terug als vrouw

© kos.



Een Brazilaanse politieagent is na drie maanden vakantie op het werk verschenen als een vrouw. De vader van twee kinderen wordt geprezen voor zijn moedige beslissing.

Thaigo de Costa Teixeira vertrok voor drie maanden op vakantie, schrijft de Daily Mail. Wat zijn collega's niet wisten was dat het hoofd van de antidrugsbrigade op het vliegtuig zat richting Thailand voor een volledige make-over.

Als een vrouw maakte hij opnieuw zijn opwachting tot grote verbazing van zijn werkmakkers.

Gerespecteerd lid
'Ik wilde altijd al een vrouw zijn, maar was te beschaamd om het toe te geven. Uiteindelijk kon ik mijn ware ik niet langer verbergen', aldus de 33-jarige vader. 'Ik was wel wat ongerust, vooral voor de reactie van mijn collega's bij de politie. Maar die zijn heel positief. Iedereen behandelt me precies zoals voor mijn operatie. Ik merk geen verschil, het is alsof er niets gebeurd is.'

Volgens politiechef Daniel Diniz Adorni was de beslissing van Teixeira 'een moedige daad'. 'Voor ons is de geslachtsverandering geen issue. Laura is altijd een gerespecteerd lid geweest van ons korps en dat verandert niet omdat ze een geslachtsoperatie ondergaan heeft. Laura kan haar baan blijven uitvoeren precies zoals ze dat deed toen ze nog Thiago was.'

Teixeria wil nu van de strijd tegen het homogeweld werk maken. Ze wil haar baantje van drugsjager inruilen en de eenheid tegen homo- en vrouwgeweld gaan leiden in Goiana.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten