dinsdag 28 april 2015

Vrouw raakt 55 kilo kwijt na vernederende vlucht

The Lahore Times @lhrtimes


Sharon Smith, 43, loses 64 pounds after staying up 11 hours on a...

It was on a business trip to Hong Kong; Sharon Smith realized daily humiliation she suffered because of her weight. She weighed 127 pounds and...Weergeven op web




Een Britse vrouw is ruim 55 kilo afgevallen nadat ze vorig jaar een hele vliegreis moest blijven staan. Sharon Smith vloog in december 2012 naar Hongkong, maar omdat ze 107 kilo woog mocht ze niet zitten tijdens de 11 uur durende vlucht. De crew was bang dat ze de vrouw naast haar zou pletten.


Niet alleen in het vliegtuig kwam Smith in genante situaties terecht, ook in treinen moest ze zich altijd in haar stoel proppen. Reden voor de kledingontwerpster om het roer volledig om te gooien: ze stopte met haar full-time werk en ging verder op freelance basis. De vrije tijd die dat opleverde gebruikte ze om te gaan wandelen en hardlopen.

,,Eigenlijk was ik nooit blij met m'n gewicht, maar ik had nooit de moed en de tijd om er echt iets aan te doen: ik was altijd druk met werken. Tot die ene vlucht: het was een nachtmerrie. Tien jaar lang kon ik het altijd zo regelen dat er niemand naast me zat, maar tijdens die reis niet'', vertelt ze aan New York Post.

Ze vervolgt: ,,Ik moest naast een andere vrouw gaan zitten, maar paste amper in mijn stoel. Het voelde onwijs ongemakkelijk, dus ben ik maar gaan staan. Ik was zo bezorgd om de vrouw naaste me!''

Stewardessen boden de te dikke vrouw een van hun stoeltjes aan, waar niemand naast kan zitten. ,,Daar kon ik echter ook geen uren op blijven zitten. Daarom bleef ik maar staan. Die vlucht was voor mij echt een teken dat ik moest afvallen.''

Hardlopen
Op dat moment woog ze 107 kilo en begon ze met afvallen via WeightWatchers. Dat ging niet snel genoeg, vond ze, dus ging ze ook hardlopen. Vanaf dat moment gingen de kilo's er pas echt snel af. ,,Ik was al aan het afvallen, maar het lopen maakte enorm veel verschil. Toen ik ging trainen voor mijn eerste wedstrijd vlogen de kilo's eraf.''

Ook veranderde Smith haar eetgewoonten. ,,Vroeger at ik zo ongezond. Tijdens het weekend nam ik veel chocolade en chips. Nu koop ik nooit meer kant-en-klaar-maaltijden en maak ik alles zelf. Ik eet ook meer groenten, fruit en gezonde noten.''

Haar vernieuwde levensstijl leverde haar in februari nog een snelle tijd op voor de halve marathon: die liep ze in 2 uur en 59 seconden.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten