zaterdag 3 maart 2012

Vrouw (95) en man (98) stappen in het huwelijksbootje

Lilian Hartley (95) en Allan Marks (98) hebben besloten na 15 jaar leven in zonde te trouwen. Met elkaar, en nog wel op de schrikkeldag van 29 februari. Wat de kans dat ze hun eerste échte huwelijksverjaardag nog samen kunnen vieren enigszins verkleint. Maar de gelofte is wel goed voor een vermelding in het Guinness World Records boek.
'Ik weet niet wat er zal gebeuren, maar ik wil voor eeuwig en altijd samen zijn en ik neem geen risico's', aldus de Californische bruid in Thee Desert Sun. 'Wij zijn de Romeo en Julia van de senioren.'

Ze zijn in ieder geval het oudste koppel ter wereld, als beide leeftijden worden opgeteld. Om precies te zijn, zijn ze samen 193 jaar, acht maanden en drie dagen oud. Het vorige record stond op naam van een Frans echtpaar, dat samen 191 jaar oud was op hun huwelijksnacht in 2002.







Heilig feest
De Amerikaanse tortelduifjes ontmoetten elkaar voor het eerst 18 jaar geleden in de Isaiah-tempel in Palm Springs tijdens Yom Kippoer, het heiligste feest van de joodse gemeenschap.

Allan, een voormalig dierenarts uit Brooklyn, complimenteerde de toen 78-jarige Lillian met haar jurk. Lillian, een gepensioneerde advocaatassistente uit Boston, zei daarop dat het maar een 'oud vod' was. Maar ze was wel gecharmeerd door de attente Allan. 'Ik ben niet diepgelovig, maar ik denk toch dat dit voorbestemd was', zegt ze. 'Ik wilde geen relatie, ik wilde mijn vrijheid. Maar hij had me!'

Samen hebben de twee zeven kinderen, elf kleinkinderen en acht achterkleinkinderen. Beiden zijn nog erg actief en reizen veel. Wat ze gaan doen voor hun huwelijksreis? Die ligt nog niet vast. 'Misschien naar de Swiss Donut', grapt Lillian in The Desert Sun. (Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten