maandag 9 juli 2012

LUMC geeft babyverwisseling na 80 jaar toe

Het Leids Universitair Medisch Centrum heeft een fout die 80 jaar geleden werd gemaakt formeel toegegeven. De fout, een babyverwisseling, werd in de jaren '50 ontdekt. Dit meldt het AD vandaag.

Agnes Zeldenthuis-Van Vegten en Lenie van Duyn werden op 7 december 1931 geboren en vervolgens per ongeluk verwisseld in de Annakliniek, toen onderdeel van het Academisch Ziekenhuis Leiden.

Het NCRV-programma DNA Onbekend bevestigde onlangs het vermoeden van de twee vrouwen dat ze verwisseld zijn.

Het Leids Universitair Medisch Centrum heeft toegezegd voor een eventuele naamsverandering zorg te willen dragen. Agnes weet in ieder geval zeker dat ze niet in het LUMC behandeld wil worden. 'Ik heb altijd gezegd: als mij iets overkomt wil ik niet naar dat rotziekenhuis. Ik ben er altijd een hekel aan blijven houden. Ik snap best dat die mensen die er nu werken er niets mee te maken hebben. Maar toch zal ik me altijd ergens anders laten behandelen', aldus Agnes.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten