maandag 22 juli 2013

Gezonde vrouw wil operatie om verlamd te raken

De Britse krant The Sun brengt een opmerkelijk verhaal van een volkomen gezonde vrouw die niets liever wil dan gehandicapt zijn. Chloe Jennings-White wil de rest van haar leven doorbrengen in een rolstoel, en is bereid daarvoor een operatie te ondergaan die haar benen moet verlammen.

Jennings-White, die geboren werd in Londen maar nu in de Verenigde Staten woont met haar vrouw Danielle, zegt dat ze al gehandicapt wil zijn zolang ze zich kan herinneren. De 58-jarige vrouw gedraagt zich ook alsof haar benen verlamd zijn, en verplaatst zich in een rolstoel.

Diagnose
Vijf jaar geleden kreeg ze de diagnose Body Integrity Identity Disorder, een aandoening waarbij het mentale beeld dat mensen hebben van hun lichaam niet overeenkomt met hun fysieke lijf. Sommige patiënten willen de 'overbodige' lichaamsdelen laten amputeren terwijl anderen, zoals Chloe, ze willen laten verlammen. 'Iets in mijn hersenen zegt dat mijn benen eigenlijk niet zouden mogen werken', vertelt ze aan The Sun.

Ongelukken
Toen ze jonger was, probeerde Jennings-White opzettelijk in ongelukken verzeild te raken om haar benen te verlammen. Zo reed ze op negenjarige leeftijd expres met haar fiets van een podium. Ze landde op haar nek, waarna ze wel bang werd dat ze meer zou beschadigen dan enkel haar benen. Toch nam ze nog deel aan risicovolle sporten en klom ze in bomen. Ze brak vijf botten tussen haar 12de en 16de, en probeerde ook op latere leeftijd tijdens het skiën nog expres gevaarlijk te vallen.


Operatie
De vrouw vond een chirurg die haar wil helpen haar benen voorgoed te verlammen, maar de ongeveer 18.600 euro kosten voor de operatie houden haar tegen. 'Ik zal me dat nooit kunnen permitteren, maar ik weet dat ik het me niet zal beklagen als ik het ooit wel kan,' zegt ze. 'Ik snap niet waarom het mensen choqueert. Het is hetzelfde als een transseksuele man die zijn penis laat wegsnijden. Die komt nooit terug, maar ze weten dat ze dat willen.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten