dinsdag 25 oktober 2011

Meisje van twee redt leven van haar mama met telefoontje


De tweejarige Lia Vega heeft het leven van haar mama, Larissa Taylor, gered. Het peutermeisje belde met de gsm naar haar oma, nadat haar moeder flauwgevallen was. De hulpdiensten werden zo op tijd verwittigd. Tien minuten later zou Taylor het niet hebben overleefd.
"Mijn mama ligt op de grond", zei de kleine Lia aan de telefoon met haar grootmoeder Bobbie Gonzalez, die ze zelf had opgebeld. "Geef mij haar eens door", antwoordde Gonzalez, maar Lia zei dat haar mama niet wou wakker worden. Daarop belde de oma de hulpdiensten. Larissa Taylor was nog net op tijd in het ziekenhuis. Ze bleek diabetespatiënte te zijn zonder het te weten.

"Ik wou de fles van mijn dochter uitspoelen en ik verloor het bewustzijn. Ik werd pas wakker toen mijn moeder mij dooreenschudde", vertelt Taylor. Lia van haar kant loopt tegenwoordig door het huis met een handdoek die haar tot superheldin bombardeert. "Dat is ze ook, mijn superheldin", zegt de trotse mama.

Het straffe is dat niemand de peuter ooit leerde de gsm te gebruiken. "Ze moet gezien hebben hoe wij dat doen", is Larissa Taylors conclusie. (jv)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten