dinsdag 20 maart 2012

Uitbaters krantenwinkel de cel in omdat ze winnend lottobiljet zelf wilden innen

De uitbaters van een Engelse krantenwinkel zitten in de cel omdat ze een winnend loterijbiljet zelf wilden opstrijken. Toen een bejaarde man zijn biljet kwam checken in de winkel, stak de uitbaatser dat in de machine en ze vertelde hem dat ze niks gewonnen had. Ze hield het biljet achter en liet haar man proberen de 156.000 pond (zo'n 187.055 euro) zelf te innen. Het bedrog werd ontmaskerd en de rechtbank van Norwich heeft het koppel nu een celstraf van 14 maanden opgelegd.

De 73-jarige Gwyn Badham-Davies ging vorige zomer zoals elke week in de plaatselijke krantenwinkel checken of zijn gebruikelijke lottonummers gewonnen hadden. Uitbaatster Anne Jeevarajah stak het biljet in het lottotoestel. Ze zag meteen dat hij 156.000 pond gewonnen had, maar vertelde hem dat hij juist niets gewonnen had. Vervolgens claimde haar 45-jarige man Alfred het kleine fortuin bij Camelot, de organisator van de Lotto. Daar ontdekten ze al snel dat Jeevarajah zelf een krantenwinkel had en daarom werd een onderzoek gestart.

Door de knieën
Het koppel, dat een dochtertje van 10 heeft, ging al snel door de knieën. Anne Jeevarajah bekende diefstal en fraude, haar man enkel fraude. Ze moeten nu voor 14 maanden de cel in. Pas na het onderzoek door Camelot en de politie vertelde de krantenverkoper aan zijn gedupeerde klant dat hij wel degelijk gewonnen had. De man was zwaar verontwaardigd natuurlijk. Al jaren ging hij elke week in dezelfde krantenwinkel zijn lotje kopen.

Verraad
Ondertussen heeft de echte winnaar zijn geld gekregen en hij voelt geen rancune tegenover hen. "Ik zie het wel als verraad. Ik ben ook wel gekwetst, maar ze hebben een fout gemaakt en ik vergeef hen die fout. Ik vind het alleen jammer dat ik nu mijn favoriete krantenwinkel kwijt ben."

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten