maandag 18 juni 2012

Bierbuik blijkt kankergezwel van 22 kilogram

Vermageren hielp niet en ten einde raad trok Jeff Bennett naar de dokter. De Brit schrok even van de diagnose. Hij had geen bierbuik maar een enorm kankergezwel van 22 kilogram.

De tumor was al tien jaar aan het groeien en verpletterde andere organen in zijn lichaam. De 53-jarige uit Essex probeerde verschillende diëten en verloor wel gewicht, maar zijn buik slonk niet. Hij wist zich geen raad meer. "Op een gegeven moment droeg ik alleen nog maar loszittende shirts om het te verbloemen. Mensen maakten opmerkingen en lachten me uit."

Ademnood
De gigantische tumor werd ontdekt toen Jeffs ongeruste vrouw Ann erop aandrong dat hij naar een dokter ging. "Aan het eind van het jaar was ik uitgeput en ik had flink adem te kort, aangezien de tumor ook mijn longen had weggedrukt."

De projectmanager schrok even toen hij de schokkende diagnose te horen kreeg. "Mijn hele middel bleek een tumor. Mijn linkernier was helemaal verpletterd. Het zat bovenop mijn alvleesklier. Alle organen waren aan de kant gedrukt."

Gelukkig konden chirurgen de gigantische tumor verwijderen zonder organen te beschadigen. Jeffs gewicht nam daarmee direct schrikbarend veel af. "Het is schokkend om te zien hoe je man krimpt waar je bij staat", besluit zijn vrouw An.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten