maandag 12 augustus 2013

Nederlander mishandeld in Turkije na klacht over horloge


’Zelfs mijn stiefdochter kreeg klappen van die laffe honden’

Paul Knörr (inzet) werd in het Turkse Didim in elkaar geslagen. © AD / Thinkstock.


Twee Haagse agenten zijn mishandeld tijdens hun vakantie in het Turkse Didim, meldt het AD. De man van het verloofde stel werd door winkeliers met honkbalknuppels en stokken in elkaar geslagen, zijn vriendin kreeg een kopstoot en heeft nu drie hechtingen in haar wenkbrauw.

Paul Knörr (31) en zijn vriendin werken als surveillant bij de politie in Den Haag. In de winkel Star Time in Didim kocht de Hagenaar een waterdicht horloge. Na wat afdingen werd omgerekend 24 euro betaald.

'Maar later, bij het zwemmen in zee, bleek het niet waterdicht te zijn. Samen met mijn vriendin, haar dochter, zus en twee dochters van haar zus zijn we naar de winkel teruggegaan. verkoper bood me de keus: een ander horloge, of geld terug. Ik heb gezegd dat ik mijn geld terug wilde.'

Honkbalknuppel
De chef kwam erbij. Die zei dat het horloge gewoon werkte en dat Knörr loog. Maar Knörr hield voet bij stuk en eiste zijn geld terug. 'Toen greep hij me bij de keel en sloeg hij me in het gezicht. Een andere medewerker sloeg me met een honkbalknuppel. Ik werd naar buiten getrokken en door talloze mannen geschopt en geslagen. Ik dacht dat het mijn dood zou worden.'

Een van de mannen gaf Knörrs vriendin een kopstoot, waardoor zij drie hechtingen in haar wenkbrauw heeft. 'Zelfs mijn stiefdochter en mijn nichtjes hebben klappen gehad van die laffe honden.' De Turkse geweldplegers zijn opgepakt en beboet. De murw geslagen Knörr moet met een civiele procedure zijn schade zien te verhalen.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten