dinsdag 3 september 2013

Chinees bindt blinde zoon vast aan ketting in grot

© thinkstock.


Foto's van een mentaal gehandicapte jongen in een grot zorgen voor opschudding in China. Een vader houdt er zijn kind aan de ketting vast in een grot in het afgelegen dorpje Chengling in de provincie Henan. De 70-jarige heeft naar eigen zeggen geen andere keuze na het verlies van zijn woning.

Cheng Yuanchao kan naar eigen zeggen enkel nog zijn dochters huisvesten. 'Ik heb geen eigen huis en ik kan mijn zoon ook nergens onderbrengen. Dit is de beste oplossing voor hem. Ik ga hem drie keer per dag bezoeken. Hij lijdt geen honger of dorst. Ik moet hem wel vastbinden. Hij is blind en ik wil niet dat hij zichzelf pijn doet', aldus de Chinees in de Daily Mail.

'Ik kan hem nergens onderbrengen. Ik hou ook niet van deze situatie maar ik heb geen andere keuze. Hij wil geen kleren dragen en daarom is hij naakt.'

De foto's van de blinde jongeman Cheng Xiangtao (26) gehurkt aan de ingang van de grot verschenen op sociale media in China. Ze ontlokten een storm van protest en verontwaardiging.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten