donderdag 10 oktober 2013

Man vergeeft vader na injectie met HIV-besmet bloed

De dokters gaven de nu 22-jarige Brryan (L) geen schijn van kans om te overleven. © Twitter.


Een 22-jarige man die als baby door zijn vader werd geïnjecteerd met HIV-besmet bloed, heeft hem toch kunnen vergeven. Dat zegt hij in de Britse krant Daily Mail, nadat hij jarenlang voor zijn leven heeft moeten vechten.

In 1992 lag Brryan als baby in het ziekenhuis vanwege astma. Zijn vader glipte de ziekenhuiskamer binnen en injecteerde zijn zoon met HIV-besmet bloed. Vader Brian zou later verklaren dat hij het deed om zo geen alimentatie meer te hoeven betalen.

23 pillen per dag
Nog voor zijn vijfde verjaardag ontwikkelde Brryan aids. Volgens de artsen zou hij zijn zesde niet halen. Ze gaven hem zware medicatie, waardoor hij 70 procent van zijn gehoor verloor. Op een bepaald moment moest hij dagelijks 23 tabletten slikken, drie injecties krijgen, en twee zakjes medicatie intraveneus toegediend krijgen.

De jongen verbaasde vriend en vijand. Hij is intussen 22 jaar oud, en de laatste vijf jaar kon de ziekte niet meer in zijn bloed worden aangetoond. 'Ik ging van 23 pilletjes per dag, naar amper één, het aantal T-cellen in mijn bloed is opnieuw omhoog gegaan, en de ziekte wordt niet meer in mijn lichaam gedetecteerd.'

Zelfmoord
Nu mag het dan beter gaan, dat wil niet zeggen het altijd zo geweest is. Brryan werd op school gepest en dacht aan zelfmoord. 'Op een bepaald moment lagen er drie messen voor me en dacht ik: waarom ik? Maar ik realiseerde me dat er hoop was.' Daarom richtte hij een organisatie op die aidspatiënten ondersteuning geeft.

Na alles wat hij heeft moeten doorstaan, kan Brryan zijn vader toch vergeven, naar eigen zeggen door zijn christelijke geloof. Vader Brian werd vanwege zijn daad veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf, maar zou binnen enkele jaren toch kunnen vrijkomen.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten