woensdag 21 september 2011

Vrouw met twee baarmoeders bevalt van tweeling

Een tweeling. © Thinkstock

Een Amerikaanse vrouw die twee baarmoeders heeft, is erin geslaagd een gezonde tweeling op de wereld te zetten. De kans dat dit zou lukken, was volgens gynaecologen een op vijf miljoen.
De aandoening die formeel uterus didelphys heet, kan leiden tot onvruchtbaarheid. Maar Andrea Barbosa raakte zelfs zwanger van een tweeling die elk apart in een baarmoeder zat.

Schok
'Het was een schok toen ik het vernam. Ik was doodsbang', vertelt de 24-jarige moeder aan de St. Petersburg Times, die het nieuws over haar zeldzame aandoening te horen kreeg toen ze zeven weken zwanger was.

Moeder en tweeling stellen het alvast goed. Maar een nieuwe zwangerschap ziet Barbosa niet zitten. 'De eerste keer dat ik zwanger was, kreeg ik een kind. Nu heb ik er twee bij. Ik wil er geen drie riskeren de volgende keer.'
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten