maandag 7 mei 2012

'Ik veranderde zonder operatie van jongen in meisje'

De Britse tiener Ryan McKenna verandert door een hormonale stoornis vanzelf van een jongen in een meisje. Ze noemt zichzelf 'een heteroseksueel meisje in het lichaam van een jongen.'

Ouders John en Julie merkten al toen hun zoon nog maar zes maanden oud was dat hij anders was. Ze ontdekten kleine knobbeltjes aan de borstkas van Ryan en gingen met hem naar de dokter. Die stelde vast dat de jongen erg veel van het vrouwelijke hormoon oestrogeen in zijn bloed had, maar hij dacht dat Ryan dit wel zou ontgroeien. Toen hij 18 jaar werd, begon de identiteitscrisis van de jongen echter pas echt.

Vrouwelijke vormen
De jongen voelde zich in de lagere school al anders en speelde meer met meisjes dan met jongens. 'Ik zat altijd bij meisjes, we praatten over borsten en giechelden samen. Toen mijn vrouwelijke klasgenootjes plots borsten en heupen kregen, gebeurde bij mij net hetzelfde en toen vielen alle puzzelstukjes op hun plaats.'

De 19-jarige man leeft nu als vrouw en zegt dat een stoornis in zijn hormonale huishouding hier de oorzaak van is. Ryan: 'Mijn transformatie was schitterend: ik was lang een roodharig jongetje en plots kreeg ik vrouwelijke rondingen. Ik heb geen gezichtsbeharing en geen adamsappel. Mijn achterwerk en stem zijn erg vrouwelijk en ik heb een zandloperfiguur. Als kind was ik teleurgesteld dat ik geen meisje was, maar ik had nooit verwacht vanzelf een vrouw te worden.

'Mensen dachten dat ik homoseksueel was, maar dat was het niet alleen. Ik ben een heteroseksueel meisje in het lichaam van een jongen. Nu ben ik een vrouw en ik was nog nooit zo gelukkig.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten