dinsdag 31 juli 2012

Eigen tweeling sleept Justine Pelmelay voor rechter

Waar Justine Pelmelay (53) wekenlang voor vreesde, is realiteit geworden. Haar 19-jarige tweeling, zoon Quincy en dochter Gingy, heeft de zangeres voor de rechter gesleept. De kinderen beschuldigen Justine ervan dat ze haar zorgplicht als moeder niet nakomt.

Ik heb mijn kinderen zó veel gegeven en misschien wel te veel verwend. Ik hoef geen dankjewel, maar ik had meer begrip verwacht

Begin september treft Justine Pelmelay haar bloedeigen tweeling in de rechtszaal. 'Het is te vreselijk voor woorden,'' zegt een aangeslagen Justine Pelmelay in het AD. 'Als moeder hoop je altijd naast je kinderen te kunnen blijven staan en niet lijnrecht tegenover elkaar als vijanden.'

De 19-jarige kinderen van Pelmelay hopen haar via een gerechtelijke uitspraak te dwingen hen tot hun 21ste levensjaar financieel in de watten te leggen. De zangeres - bekend van haar deelname aan het Eurovisie Songfestival in 1989 met 'Blijf Zoals Je Bent' en binnenkort te zien in het programma 'Sterren Springen'- zegt momenteel onvoldoende geld te hebben om aan die eis te kunnen voldoen.







'De tweeling ontvangt nog altijd alimentatie van hun vader, mijn voormalige echtgenoot. Maar nu eisen ze van mij opeens een onrealistisch hoog bedrag, waarmee ze de levensstandaard die ze gewend zijn, op peil willen houden. Quincy en Gingy verwijten mij dat ik verzuim mijn zorgplicht als moeder te vervullen. Dat is onzin. Want formeel hoefde ik ze maar tot hun 18de financieel te ondersteunen.'

Dieptepunt
Het moment dat de dagvaarding op haar deurmat plofte, noemt Justine Pelmelay een 'dieptepunt' in haar leven. 'Ik heb mijn kinderen zó veel gegeven en misschien zelfs wel een beetje te veel verwend. Ik hoef absoluut geen dankjewel, maar ik had wel wat meer begrip voor mijn financiële situatie verwacht. Alle drie zijn ze uitstekend terechtgekomen. Echt, ik dacht dat ik het goed heb gedaan. Maar door de rechtszaak voel ik me opeens een moeder van niks. Dat is zwaar, loodzwaar.'

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten