woensdag 3 juli 2013

Ophef om zelfstandig zwemmende baby (16 maanden)

Adam Christensen kreeg de wind van voren nadat hij een filmpje had gepost waarop zijn babydochter helemaal alleen in het zwembad ligt. Maar ondanks haar leeftijd van amper 16 maanden kan Elizabeth al een aardig stukje zwemmen.

Ze kreeg het aangeleerd door een professionele leraar. Op de video is goed te zien dat de baby van nog geen anderhalf op geen enkel ogenblik in moeilijkheden komt. Toch ontstond er controverse: heel wat ouders achtten dit ontoelaatbaar en onveilig.

Vader Adam zag zich genoodzaakt zijn beslissing tegenover de Amerikaanse nieuwszender CNN te verantwoorden. 'Toen ik haar zelf voor het eerst bezig zag en haar telkens met haar gezicht in het water zag liggen, dacht ik: mijn god, ze kan niet ademen. Ik was doodsbang, maar de zwemleraar verzekerde mij dat mijn dochtertje in orde was. We lieten het aan een professional over, maar ook wij kunnen uiteraard alarmsignalen herkennen, zoals vermoeidheid', aldus Christensen.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten