zaterdag 9 augustus 2014

Tiener steekt leeftijdgenoot dood omdat hij 'de cel in wil'

Slachtoffer Michael Conner Verkerke. © Facebook.


Een 12-jarige jongen uit de Amerikaanse staat Michigan heeft op een speelplaats een hem onbekende 9-jarige neergestoken omdat hij naar eigen zeggen graag de gevangenis in wilde. Het slachtfoffer rende hevig bloedend naar huis en bezweek in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

Het opmerkelijke steekincident vond eerder deze week plaats in de stad Kentwood. 'Hallo. Ik heb zojuist iemand neergestoken. Arresteer me alstublieft. Ik wil dood. Ik wil niet meer op aarde zijn. Arresteer me alstublieft,' zei dader Jamarion Lawhorn (12) omstreeks zes uur 's avonds tegen de telefonist van alarmnummer 911.

'Ik sta hier hoor'
De donkergekleurde tiener, in spijkerbroek met ontbloot bovenlijf, belde met een mobieltje dat hij vlak daarvoor had geleend van een buurtbewoner, zo meldt de plaatselijke nieuwssite Mlive.

Volgens de politie ontfermden agenten zich eerst over het slachtoffer. 'De dader riep naar onze mensen dat ze de verkeerde kant uit gingen. 'Ik sta hier hoor,' schreeuwde hij.'

Al een jaar plannen
Volgens een tweede patrouilleploeg die de jongen arresteerde, kwam hij met gestrekte armen op hen af gelopen als gebaar dat hij geboeid wilde worden. 'De jongen vertelde dat ie 'heel veel' pillen had ingenomen omdat hij 'slecht is en altijd domme dingen doet.' Hij zei het leven te haten aangezien niemand van hem houdt. Hij liep naar eigen zeggen al een jaar rond met het plan iemand te doden.'

Slachtoffer Michael 'Conner' Verkerke werd meermaals in de rug gestoken en rende hevig bloedend naar huis. Op de veranda zakte hij in elkaar. De negenjarige belandde zwaar gewond in het ziekenhuis waar hij in de loop van maandagavond overleed.

Mes uit zand
Volgens de politie was de jongen met zijn broer en een vriendje aan het spelen en voegde de latere dader zich bij hen. 'Opeens pakte hij uit het zand een mes en stak zijn slachtoffer meerdere keren in de rug,' aldus een woordvoerder.

Dader Jamarion Lawhorn verscheen dinsdag voor de jeugdrechter. Hij pleitte volgens zijn advocaat 'niet schuldig'. De jongen verblijft voorlopig in een jeugddetentiecentrum. Het motief voor zijn daad wordt nog steeds onderzocht, zo meldt persbureau Associated Press (AP).

De man die de tiener zijn mobieltje leende om 911 te bellen, verklaarde dat hij net had gedaan alsof hij het gesprek niet had gehoord om de jongen niet in paniek te doen raken. In de tuin van zijn buren vonden agenten een bebloed mes.

'Triest'
'Ik vond het verschrikkelijk triest om een kind te zien dat op zo'n jonge leeftijd al het gevoel heeft dat niemand van hem houdt. Ik hoop dat hij de noodzakelijke hulp krijgt, al vroeg hij er op de verkeerde manier om,' aldus de getuige.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten