maandag 13 april 2015

Moeder ontmoet na 49 jaar haar doodgewaande dochter

Een Amerikaanse vrouw uit Olivette, Missouri, beleefde een onwaarschijnlijke droom. Na 49 jaar ontmoette Zella Jackson Price namelijk voor het eerst haar doodgewaande dochter. De kinderen van haar dochter hadden hun oma via Facebook gevonden. Een dna-test liet er geen twijfel over bestaan en zo kwam het na al die jaren tot een emotionele reünie. ,,Er is niets, maar dan ook niets dat dit kan overtreffen", aldus de dolgelukkige Jackson Price.

Het is inmiddels bijna vijftig jaar geleden dat Jackson Price haar dochter op de wereld zette. Een paar uur na de geboorte verklaarden de artsen echter dat het meisje overleden was. Toch bleek dat niet het geval en op een of andere manier kwam de baby op de lijst voor adoptie terecht.

Het doodgewaande meisje, Melanie Diane genoemd, groeide op in een adoptiegezin. Ze werd op haar beurt moeder. Haar kinderen, die van de adoptie hoorden van hun grootouders uit het pleeggezin, gingen op Facebook zoeken en kwamen uiteindelijk hun grootmoeder op het spoor.

,,Ik kreeg van een van de kinderen enkele weken geleden een sms-bericht met de vraag of ik hun oma was", zegt Jackson Price tegen Daily Mail. ,,Ik vroeg waarom ze dat dacht en toen begon ze allemaal vragen te stellen, waaronder de vraag of ik op 25 november was bevallen. Dat was ik."

Dna-test
Er volgde een chat-gesprek met een videocam en daarna een dna-test. De test liet er geen twijfel over bestaan: Melanie Diane was wel degelijk de dochter van Zella. Een ontmoeting tussen de twee werd vorige week georganiseerd. ,,God heeft me teruggegeven wat de duivel me had afgenomen. ,,Ik krijg haar terug. Ik krijg mijn meisje terug", zei ze net voor haar dochter kwam aangereden.

Melanie Diane hoopte zelf al jaren op de hereniging met haar moeder. ,,Ik ben zo blij", verklaarde ze kort nadat ze haar moeder voor het eerst in de armen had gesloten. ,,Ik voelde meteen een band." Ze was bij het vliegveld opgehaald door haar broer Harvey, die ze daardoor ook voor het eerst zag.

Onderzoek
Intussen is er een onderzoek geopend naar het falen van het ziekenhuis, melden verschillende media. Het ziekenhuis zou lange tijd ook gedacht hebben dat Melanie Diane één van een tweeling zou zijn geweest en dat beide kinderen waren overleden.



Bron
Lees ook: Dochter liep moeder jarenlang onbewust voorbij
Lees ook: http://bijzondernieuwsblogspotcom.blogspot.nl/2015/05/ziekenhuis-st-louis-stal-zwarte-babys.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten