zaterdag 18 april 2015

Ongelooflijk dat jonge vrouw dit nog kan navertellen

Aparajita Gupta beleefde deze week angstige momenten in Ierland. De 21-jarige vrouw werd
weggespoeld van een klif toen ze foto's nam van een woest stukje Atlantische Oceaan. Brian Smith, een Amerikaanse student, filmde het bloedstollende tafereel. Wonderlijk genoeg hield het slachtoffer alleen een gebroken enkel over aan het ongeval.

Nadat de vrouw van de klif werd gespoeld door de hoge golven gingen Brian, die in Ierland studeert, en zijn vriendin als de bliksem hulp halen. Die kwam er van Seamus McCarthy, een verpleger die toevallig in de buurt was. Hij zag hoe Gupta zich na haar 15 meter diepe val vastklampte aan een rots onderaan de klif.

,,Ik probeerde zo dicht mogelijk bij het slachtoffer te komen, maar ik kon haar niet uit de kolkende golven halen", getuigt de hulpverlener. ,,Van mijn jas maakte ik een soort touw. Hier maakte ik m'n rugzak aan vast en die liet ik neer. Het slachtoffer kon de rugzak omdoen waarna ik haar op het droge kon hijsen".

Geluk
Aparajita Gupta kan het hele gebeuren gelukkig nog navertellen. ,,Het water heeft mijn val gebroken", zegt de jonge Indische die met haar ouders op reis is in Ierland. ,,In een eerste reflex heb ik mij vastgeklampt aan een rots om niet in de oceaan gesleurd te worden. Dat, en het koelbloedige optreden van mijn redder, is mijn geluk geweest".

Gupta werd overgebracht naar het ziekenhuis van Galway. Daar werd haar gebroken enkel verzorgd. Het incident vond woensdag plaats.





Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten