maandag 19 september 2011

Mysterieus 'Min Min licht' achtervolgt automobilist

©Thinkstock

Een Australische automobilist die 's nachts op weg was van Tennant Creek naar Melbourne zegt een half uur lang achtervolgd te zijn door een ongekend fel licht. Het verhaal staat niet op zichzelf. In het Australische Noordelijk Territorium worden vaker deze mysterieuze 'Min Min lichten' waargenomen.
'Ik zag in mijn zijspiegel een licht. In eerste instantie dacht ik gewoon aan een andere weggebruiker', zegt Aiden tegen de krant Katherine Times. De man heeft liever niet zijn achternaam in de media. 'Maar het licht werd steeds feller en na een aantal minuten merkte ik dat het het licht zich niet achter me bevond, maar in de lucht zweefde.'

'Ik begon harder te rijden, terwijl ik al 120 km/u reed. Het licht was inmiddels het felste licht dat ik ooit gezien had. Het had ook een vreemde oranje gloed. Het bleef ongeveer 20 tot 30 minuten bij me.' De man zat al die tijd doodsbang in zijn auto. 'Ik zei hardop: Nee, niet mij. Ga weg en pak iemand anders. Ik wil dit niet!'







Het licht verdween even plotseling als het gekomen was. Aiden zette zijn wagen geschrokken aan de kant van de weg. 'Het had me bang gemaakt, maar tegelijkertijd wond het me op. Het was bijzonder om iets te zien wat waarschijnlijk niet van hier is.'

Ufoloog Alan Ferguson zegt in de krant dat soortgelijke ervaringen vaak voorkomen in die regio. 'De Aboriginals noemen ze Min Min lichten.'
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten