vrijdag 2 september 2011

Werkloze timmerman vindt fortuin tussen broccoli in tuin

© THINKSTOCK

In Illinois heeft een werkloze timmerman de vondst van zijn leven gedaan. Toen hij in zijn tuin wat broccoli ging plukken, stootte hij daar op enkele zakken met briefjes van 20 dollar, in totaal goed voor 150.000 dollar of zo'n 105.300 euro.
De man heeft het geld aan de politie overhandigd. Dat meldt de zender WLS-TV uit Chicago.

Stevige borrel
Wayne Sabal (49) had een stuk gebraad in de oven gezet en ging in zijn tuin wat broccoli halen om daarbij klaar te maken. Groot was zijn verbazing toen hij de geldzakken tussen de groenten zag liggen. 'Ik heb me prompt een stevige borrel ingeschonken om bij mijn positieven te komen,' aldus de vinder.






Niet gerust op
'Ik zit nu al twee jaar zonder werk en kan het geld dus goed gebruiken,' aldus de timmerman die weer bij zijn vader is gaan inwonen. 'Maar ik ben er niet gerust op. Wie weet is het geld afkomstig van een bankoverval en denken ze dat ik die overval heb gepleegd. Omdat ik voor het ongeluk ben geboren, zou me dat niks verbazen.'

Bij politie in bewaring
De eerlijke vinder ging met het geld naar het politiebureau. Daar werd de vondst in bewaring genomen, in afwachting dat de rechtmatige eigenaar het komt opvragen. Is dat niet het geval, dan mag Wayne Sabal het geld houden.
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten