maandag 26 december 2011

Kerstkindje vijf uur na geboorte bij het vuil gevonden


Het meisje Noel wordt een kerstwonder genoemd, omdat ze slechts enkele uren na haar geboorte uren in de kou overleefde en bijna bij het vuil werd weggesmeten. Ze werd ondertussen opgenomen in een ziekenhuis in het Amerikaanse Philadelphia en is maakt het naar omstandigheden goed.
Twee mannen die het vuil opraapten vonden het meisje buiten aan een kinderdagverblijf in een kartonnen doos. De vinder Homer Keller: 'Ik wilde de doos bij het vuil zetten, tot ik een geluidje hoorde.

Eerst dacht ik dat het een kat was, maar plots zag ik dat het een kind was. Het meisje huilde en was gewikkeld in oude kleren. De artsen zeggen dat ze vijf uur oud was toen ik haar vond.'





De politie heeft geen idee wie de moeder is en waarom ze haar baby zou hebben achtergelaten. De artsen noemden haar baby Noel, omdat ze gezond is ondanks de moeilijke start van haar leven. Het meisje zal Kerstmis in een opvanggezin vieren.

Politiewoordvoerder Ray Evers: 'Ze is gezond, het meisje heeft geluk gehad met de timing, het weer en dat iemand haar heeft gevonden. Anders was ze bij het huisvuil terecht gekomen.'
(Redactie)

Bron:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten