dinsdag 6 januari 2015

Ridge kreeg kogel in z'n hoofd en feestte door

Het gat in het hoofd van Ridge, waar de kogel zat.© Eigen foto.



Het jaar was pas drie kwartier oud toen Ridge Geervliet uit Haarlem een enorme knal op zijn kop kreeg. Hij maakte z'n oud en nieuw-feestje af, maar kreeg zó'n koppijn dat hij naar het ziekenhuis ging. 'Holy shit', zei de arts en haalde een kogel uit het hoofd van Ridge.


Het klinkt raar als een willekeurig in de lucht geschoten kogel zich precies in jouw hoofd boort, maar toch heeft de 20-jarige Ridge Geervliet geluk gehad. ,,Hij had ook in mijn slaap of zo terecht kunnen komen, dan was ik dood.''

Ridge is die jongen die een kogel in zijn kop kreeg kort na de jaarwisseling, maar daar niks van merkte en dus gewoon doorfeestte. Totdat hij barstende koppijn kreeg waarna in het ziekenhuis bleek dat er een kogel in zijn hoofd zat. Een echte kogel, niet van een luchtbuks of zo.

De foto die Ridge van het projectiel maakte net nadat het uit zijn schedel was gehaald, laat ook weinig aan duidelijkheid te wensen over. Dit is een pistoolkogel.



Dreun
Ridge vierde met vrienden op het Pretoriaplein in Haarlem het nieuwe jaar. Kwart voor een 's nachts voelde hij een flinke dreun op zijn hoofd. Ridge zakte door zijn knieën, maar stond snel weer op. ,,Ik voelde meteen een flink ei op mijn schedel,'' zegt Ridge, die anderhalve kilometer van het Pretoriaplein woont. ,,Ik dacht: zal wel een afgeketste vuurpijl zijn of zo.''

Ridge vierde het nieuwe jaar nog een klein uurtje door, maar toen werd de hoofdpijn te erg. ,,Ik ben bij een vriendin thuis op bed gaan liggen. Na een tijdje zagen ze dat er bloed kwam uit die bult op mijn hoofd. Toen keek die vriendin er eens goed naar en toen zag ze metaal zitten.''

'Holy shit'
Toch snel naar het ziekenhuis dus maar, hoewel Rigde nog steeds dacht aan een stuk vuurwerk in zijn hoofd. ,,Pas in het ziekenhuis bleek dat het een kogel was. Holy shit, zoiets zei de arts.''

De politie denkt dat Ridge het slachtoffer is geworden van een 'zwerfkogel': iemand die het geknal tijdens oud en nieuw heeft aangegrepen om ongemerkt eens lekker met zijn pistool in de lucht te schieten. De neerdalende kogel moet stomtoevallig in Ridges hoofd zijn 'gevallen'.

Dronken gek
De jonge twintiger heeft nergens iemand zien schieten. Hij heeft aangifte gedaan. ,,Er heeft ergens een dronken gek met een pistool staan schieten. Ik heb toch liever dat die wordt opgepakt.''

De politie zoekt getuigen van het incident, liefst iemand die heeft gezien wie er op en rond het Pretoriaplein schoten heeft gelost. Er zijn geen meldingen van schietpartijen in de buurt geweest.
Met Ridge gaat het weer oke. ,,Morgen ben ik jarig. Ik heb in elk geval alvast een goed verhaal voor mijn verjaardagsfeestje.''




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten