woensdag 11 maart 2015

Moeder van kankerpatiëntje heeft 30 dagen om haar zoon te redden

© Facebook.


Een vrouw uit de Britse plaats Newcastle dient bijna 200.000 euro bijeen te brengen in minder dan dertig dagen tijd om haar zoon een kans te geven te genezen van kanker. Het zoontje van Kat Musgrove heeft een zeldzame vorm van kinderkanker en een experimentele behandeling in de Verenigde Staten zou zijn leven kunnen redden.

Kian heeft al meerdere operaties ondergaan. Hij heeft volgens zijn artsen nu tachtig procent kans dat de agressieve neuroblastoom -die hem ruim een jaar geleden bijna het leven kostte- zal terugkeren.

Een experimentele behandeling in de Verenigde Staten, die binnen 120 dagen plaats moet vinden nadat de patiënt de laatste immunotherapie gekregen heeft, kan het jongetje genezen. Bij Kian dringt de tijd, het is namelijk al 91 dagen geleden dat hij zijn laatste therapie kreeg.

'Zwaarste beslissing uit mijn leven'
Kat beseft dat de experimentele behandeling misschien niet zal aanslaan. ,,Dit is zonder meer de zwaarste beslissing uit mijn leven. Als het niet werkt, heb ik geen geld meer over om hem te kunnen verzorgen. Maar als ik deze kans laat liggen, zou ik het mezelf nooit kunnen vergeven. Het plan is om elke drie maanden naar New York te vliegen, en dat gedurende een periode van twee jaar. Ik kan 140.000 euro gebruiken die ik al ingezameld heb, maar er is meer nodig," zegt ze tegen Metro.uk.

Anderhalf jaar geleden had Kian al maar liefst 27 tumoren overwonnen. De ziekte leek verslagen, maar het risico op een terugval blijft altijd aanwezig. ,,Ongelooflijk hoe genereus de mensen al geweest zijn. Het verhaal van Kian lijkt hen echt te raken", vertelt Kat.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten