vrijdag 13 maart 2015

Man stopt abortuspillen in smoothie vriendin

In Noorwegen heeft een man zijn ex-vriendin een abortus bezorgd zonder haar medeweten. Hij gaf haar een smoothie vol abortuspillen, waardoor de vrouw een miskraam kreeg. De man beweert dat zijn actie 'de enige uitweg' was.

Maandag pleitte de 26-jarige man schuldig aan het beëindigen van een zwangerschap zonder toestemming van de moeder.,,Ik hield er een slecht geweten aan over, maar ik dat dacht dat het de enige uitweg was," vertelde de man in de rechtbank en meldt de Noorse staatsomroep NRK.

De man heeft al een kind met de vrouw uit een eerdere korte relatie. Op een feestje kwamen ze elkaar terug tegen en deelden ze opnieuw de lakens. Toen bleek dat ze opnieuw zwanger was geworden, was de man daar absoluut niet tevreden mee. ,,Hij heeft me meerdere keren proberen te overtuigen om een abortus te laten plegen, maar dat was voor mij geen optie", verklaarde de 20-jarige vrouw.

Misvormingen
De man had eerder al geprobeerd de vrouw een miskraam te bezorgen. Hij gaf haar toen abortuspillen en vertelde haar dat het pijnstillers waren. Maar die poging mislukte. ,,Ik had online gelezen dat de pillen misvormingen kunnen veroorzaken als ze niet werken", vertelde de man aan de rechter. ,,Ik dacht daarom dat het kind geboren zou worden met misvormingen door mijn schuld. Met die gedachte kon ik niet leven."

Smoothie
Daarom bestelde hij online een tweede lading pillen. Hij gaf vervolgens zijn ex-vriendin een smoothie vol abortuspillen, waardoor zij later die avond een miskraam kreeg. De vrouw vertrouwde het zaakje niet en besloot een aantal tests te laten doen bij haar huisarts. Die ontdekte dat het miskraam werd veroorzaakt door een hoge dosis abortuspillen.

Op 17 maart doet de rechtbank een uitspraak. De aanklager heeft 7 jaar celstraf geëist.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten