woensdag 13 mei 2015

Woede om foto van rokende baby op Instagram

© Instagram.


Een foto op Instagram zorgt voor controverse in Spanje. Een vrouw zette een foto van een baby met een sigaret in de mond op het platform. Niet iedereen vindt het een geslaagde grap. Op de foto is duidelijk te zien hoe ze de brandende sigaret in het mondje houdt van het kindje.

De foto werd al in januari gepost en verzamelde al meer dan 2.600 'likes' en ruim 36.000 commentaren. De foto stond op het Instagramaccount van lapelirrojah_delbarriooh uit Valencia met als onderschrift: 'een jaar oud en al roken, ik hou van je mijn kleintje, je bent mijn fucking leven'. De foto lijkt inmiddels van het account verwijderd te zijn.

Antonio Nieto, vicevoorzitter van de Spaanse Vereniging van Pediaters is allerminst opgezet met de foto. Hij omschrijft het als verschrikkelijk: ,,Voor een baby waarbij de longen nog niet volledig ontwikkeld zijn, is het geven van tabak erger dan heroïne. Ook de blootstelling aan passief roken maakt dat ze meer kans hebben op het ontwikkelen van longproblemen als astma en chronische bronchitis." De arts neemt hier het woord kindermisbruik in de mond. ,,De politie moet dit als kindermisbruik beschouwen. Ik kan mijn ogen niet geloven als ik dit zie."

De foto zorgde ook voor ophef op Twitter, waar de vrouw die de sigaret in het mondje houdt, het moet ontgelden. Het is niet duidelijk of ze ook de moeder van het kind is. Intussen roepen gebruikers van Instagram de politie op om een onderzoek te openen naar 'slecht ouderschap'.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten