dinsdag 10 januari 2012

Steeds meer mannen kiezen voor botox (dankzij hun vrouw)


Maar liefst 300.000 mannelijke Amerikanen lieten het afgelopen jaar botox inspuiten. Dat is niet echt verbazingwekkend, want we weten al langer dat steeds meer mannen er goed willen uitzien. Maar of zij daarvoor ook echt zelf tot het uiterste willen gaan, blijft twijfelachtig. Velen van hen krijgen de botoxbehandeling namelijk cadeau ... van hun vrouw.
Die cijfers werden door ABC News onthuld in een uitzending van 'Good Morning America' en blijken ongeveer 10 procent hoger te zijn dan in 2010. Hoog tijd dus om het fenomeen een naam te geven: brotox!

De cijfers werden gevolgd door de getuigenissen van een aantal dertigers die stuk voor stuk het verouderingsproces willen tegengaan. Net zoals vele vrouwen willen ze dat de rimpels op hun voorhoofd en rond hun ogen verdwijnen. Of is het eigenlijk hun vrouw die dat wil?

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player




Cadeau
Veel mannen krijgen de botoxbehandeling namelijk cadeau van hun levensgezel. "Ik vroeg aan mijn vrouw een kettingzaag voor Kerstmis, maar ik kreeg een botoxbehandeling", vertelt de 38-jarige Marc. "Ik was een beetje geschokt, omdat ik altijd dacht dat ik waardig ouder zou worden."

"Toch vond ik botox een geschikt cadeau voor hem. Hij ziet er nog steeds goed uit, maar beseft ook zelf dat hij wat ouder wordt", vertelt zijn vrouw Julie. "Toen we samen naar oude foto's keken, kwam inderdaad het besef dat ik op enkele jaren tijd veel ouder geworden was", beaamt Marc. Het kostte Julie dus niet veel moeite om haar man te overtuigen.

Signaal
En Marc is lang niet de enige die een botoxbehandeling cadeau kreeg, want volgens dr. Anthony Youn gebeurt dat steeds vaker. "Als je van plan bent om plastische chirurgie cadeau te doen, moet je wel eerst zeker zijn dat de andere persoon het echt wil", vindt hij. "Anders geef je natuurlijk het verkeerde signaal."

Rest ons nog de vraag: zou jij een botoxbehandeling cadeau doen aan je man? (lbs)

Bron 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten