donderdag 14 juni 2012

Duitse moeder behandelt haar tweeling als honden

Na anderhalf jaar was een Duitse moeder haar kinderen beu, en liet haar zoontjes samen met de hond aan hun lot over. De beide jongetjes kregen nauwelijks te eten, zaten in hun eigen uitwerpselen en sliepen bij hun huisdier. Toen de politie het tweetal uit hun huis in Spandau haalde, maakten de jochies zelfs dierengeluiden.

'De kinderen waren niet gepland', probeerde de 24-jarige Conny F. zich afgelopen week voor de rechter te verdedigen. 'Ik heb het anderhalf jaar volgehouden, toen was ik zo moe dat ik alleen maar op bed wilde liggen.'

Zelf zag ze er in het beklaagdenbankje piekfijn uit. Leren jasje, lang zwart haar en een modieus bloesje aan. Haar kinderen, geboren in 2007, leefden echter onder onmenselijke omstandigheden. De verwaarlozing had tot gevolg dat de kinderen zich als honden gingen gedragen.







Toast en soep
Het jonge duo overleefde op slechts een toastje en wat soep. Een ware nachtmerrie. Ook de vader keek niet naar zijn zoontjes om. 'We waren allebei fout', gaf Christian H. (25) voor de rechter toe. In december 2010 kreeg het koppel echter ruzie en stond de politie op de stoep.

Wat de agenten in de woning aantroffen, tartte elke beschrijving. Die haalden de kinderen uit het 'stinkhol' en brachten de ventjes onder bij een pleegmoeder. 'Ik was werkelijk geschokt toen ik ze voor het eerst zag', zegt de vrouw.

Hondengeluiden
'Daniel (een gefingeerde naam) gedroeg zich echt als een hond. Hij besnuffelde me, kroop en krabde aan het tapijt als een hond. Hij maakte ook hondengeluiden. De jongens kunnen nog steeds niet zelfstandig eten. Ook slapen lukt nauwelijks. Ze schreeuwen en slaan met hun hoofdjes tegen het bed.'

De verwaarlozing van haar spruiten kwam de Duitse op 3 maanden celstraf te staan. Daarnaast kreeg ze een taakstraf van 100 uur opgelegd. De vader kreeg een boete van 1.350 euro.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten