vrijdag 4 januari 2013

Dikste man ter wereld is 300 kilo kwijt



De dikste mens ter wereld is zijn weinig benijdenswaardige titel kwijt. Paul Mason heeft al twee derde van zijn gewicht verloren en hoopt nu op nog een operatie om van dat vervelende huidoverschot af te raken.

Van 450 naar 158 kilo in twee jaar tijd, de gastroplastie heeft haar effect duidelijk niet gemist. De lijdensweg van de vroegere postbode zit er echter nog niet helemaal op: om het overtollige vel weg te snijden, dient hij zijn gewicht minstens twee jaar stabiel te houden.

In afwachting kan de 51-jarige Mason uit Ipswich wel al een actiever leven aan. Zo is hij volgens de Daily Mail druk bezig om een boek te schrijven over zijn leven, wil hij mensen met eetbuistoornissen vakkundige raad geven en droomt hij er ook van een juwelenwinkel te openen. 'Als ik beweeglijker ben en die rolstoel niet meer nodig heb, heb ik ook de ambitie om zilver te smelten en mijn creaties online te verkopen'.






'Nu ik mijn leven weer stilaan onder controle krijg, kan ik doen wat ik wil. Je kijkt ook op een heel andere manier tegen dingen aan.' Voorlopig blijft wandelen echter een heikele klus. 'De huid achter mijn knie scheurt los door al die overtollige huid.'

Muur vernield
Mason kwam naar eigen zeggen in die situatie terecht omdat hij na de dood van zijn vader troost vond in eten. Tien jaar geleden volgde een triest dieptepunt: brandweermannen dienden de muur van zijn huis te vernielen, anders kon hij niet naar buiten worden gebracht om de broodnodige herniaoperatie te ondergaan.

Op het toppunt van zijn vraatzucht sloeg Mason als ontbijt een heel pak spek, vier worsten, vier eieren, een brood en opgebakken aardappelen achterover. Zijn zwaarlijvigheid kostte de belastingbetaler naar verluidt zo'n 123.000 euro per jaar.




Bron zie foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten