woensdag 5 juni 2013

Nieuw seksschandaal rond Dominique Strauss-Kahn

Dominique Strauss-Kahn is opnieuw betrokken bij een seksschandaal. Een Italiaanse journalist beweert dat de voormalige IMF-directeur eind jaren '90 een poging deed tot aanranding. Dat valt te lezen op de Franstalige nieuwssite 7sur7.be.

In een interview met de Italiaanse journalist Myrta Merlino, dat werd uitgezonden op 31 mei en werd geciteerd door de Franse krant Le Point, wordt duidelijk dat er nieuwe aanklachten zijn tegen DSK. Volgens Merlino zou hij haar eind jaren '90 hebben geprobeerd te misbruiken. DSK was op dat moment minister van Financiƫn.

Myrta zou de Franse politicus interviewen toen hij misbruik maakte van de situatie. 'Hij bood me een glas champagne, en we begonnen te praten over van alles behalve het interview,' vertelt ze. 'Dominique Strauss-Kahn zei toen dat hij hield van journalisten. Ik antwoordde dat ik dacht dat zijn prachtige vrouw ook een journaliste was. Ik stond op, en hij duwde me heftig tegen de muur en probeerde me te zoenen. Ik draaide mezelf om en gaf hem een klap, ik kon na een worsteling loskomen en ben ontsnapt.'

De journaliste heeft geen verklaring waarom ze pas nu uit de school klapt maar heeft het over een schokkende ervaring en het gebruik van psychisch geweld door een machtige man.

Het is niet de eerste keer dat DSK beschuldigd wordt door een journalist. In 2003 zou hij namelijk journaliste Tristane Banon hebben verkracht.


Bron
Lees ook: Strauss-Kahn vrijgesproken in pooierzaak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten