dinsdag 20 mei 2014

Vrouw krast huid vol met patroontjes

© arianapagerussell.com.



De Amerikaanse Ariana Page Russell heeft haar huidaandoening gebruikt voor een bijzonder project. Ariana kampt met dermatographic urticaria, waarbij haar huid bij de kleinste aanraking geïrriteerd raakt. De 'tekeningen' op haar huid zet ze om in kunst.

Over de huid wrijven zorgt bij Ariana al voor een allergische reactie, vertelt ze aan de Huffington Post.

Om een positieve draai aan haar huidaandoening te geven ontwikkelde de vrouw uit New York een manier om patronen, berichten en illustraties op haar huid te tekenen. Zo stonden er al zeilbootjes op de buik van Ariana, hartjes op haar zij en inscripties op haar benen.

Inspiratie
Naar eigen zeggen is ze het kunstproject begonnen nadat ze jarenlang foto's maakte van het menselijk lichaam. 'Het werd logisch mijn eigen lijf te gaan fotograferen.' Bovendien ervaart ze geen pijn bij het maken van de 'tekeningen'. Ariana gebruikt een naald, zorgt dat ze snel te werk gaat en maakt direct een foto.

'Ik heb geleerd letterlijk goed in mijn vel te zitten en kan goed omgaan met gevoeligheden. Ik inspireer anderen en dat heb ik te danken aan mijn dermatographia.'




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten