maandag 16 april 2012

Tiener overleeft twee blikseminslagen op een dag

Matt Wilks, een 19-jarige Engelse student, werd geraakt door twee bliksemstralen toen hij naar buiten ging met een 'parapluhoed' op zijn hoofd. Matt denkt dat de hoed, die hij gekocht had voor een kroegentocht, hem het leven gered heeft.

Hij vertelt: 'Ik liep naar buiten om de hoed, die ik net gekocht had, te tonen aan mijn moeder. Het voelde raar, alsof ik hard op het hoofd werd geslagen. Ik zag een heldere flits toen ik geraakt werd. Net daarvoor was een bliksemschicht van het metalen tuinhek ook al op mij overgesprongen. Ik werd dus twee keer in korte tijd geraakt.'

Matt meldde zich vervolgens toch maar even in het ziekenhuis waar artsen bevestigden dat hij door de bliksem geraakt was, maar er niets aan had overgehouden. 'Een van de artsen raadde me aan een lottobiljet te kopen,' lachte hij nog.

Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten