donderdag 5 maart 2015

Subway schorst medewerker na 'stelen' gratis lunch

View image on Twitter



Een teamleider van broodjeszaak Subway is in Londen geschorst omdat ze haar gratis lunch meenam naar huis. De werkgever van de Britse Anthea Harding (41) beschuldigt haar van diefstal. Inmiddels zit de werkneemster al een aantal weken thuis en is het onduidelijk of ze haar baan nog terugkrijgt.

Bij de broodjeszaak krijgen werknemers van Subway een gratis lunch aangeboden. Tijdens haar pauze nam Harding slechts een aantal happen van haar gratis lunch, waarnaar ze weer aan het werk ging. De rest van haar eten bewaarde ze voor later.

,,Aan het einde van mijn werkdag pakte ik mijn overgebleven middageten in en ging ik huiswaarts. Bij de uitgang trof ik de bewakers aan die mijn tas wilden controleren, waar ze vervolgens mijn ingepakte lunch vonden'', vertelt Harding aan The Evening Standard.

Diefstal
,,Werknemers mogen enkel hun gratis lunch nuttigen op het terrein van Subway'', vertelden de bewakers haar. ,,Eten dat mensen mee naar huis nemen, wordt gezien als diefstal en zal gemeld worden aan de manager''. Na een gesprek met haar baas werd Harding geschorst.

Inmiddels zit ze al een aantal weken thuis en is het nog altijd onduidelijk of ze haar baan terugkrijgt. Harding beweert dat ze niets afwist van de regel en wil graag weer aan het werk.




Bron

Geen opmerkingen:

Een reactie posten